6. En vanlig dag (i bilder!)

Just den här "vanliga dagen" var i förrgår. Jag har varit lite busy busy, men var duktig och tog bilder då...såå

Godmorgon!
Lillgrodan vaknade av larmet 7.45 och efter några minuters snoozande kommer storgrodan in och vill ha "nenne".




Charlie med sin frulle



Sliten mamma med sin frulle (kaffe kaffe kaffe kaffe)
(Jag bjuder på stöket i hemmet.... you´re welcome!)

Sen var det off to dagis! Charlie var tokglad för idag skulle det minsann grillas korv:)
När jag kommit hem analyserade jag bilden jag tog här ovan på mitt kaffedrickande och konstaterade att jag har tappat så sjukt mycket hår efter jag slutat amma Sam, så min redan höga (dubbelparkerings) panna hade nu även en begynnande satellitfrisyr! Så....



Chop chop!! Åååååh....



A lugg is born!

Efter det tog jag och lillen en promenad till stan medan karl var hos tandläkaren (= 700 spänn för å bli petad i munnen och höra att allt ser bra ut.... kunde jag ha gjort gratis..). Vi mötte upp min mor och lillebror Timmy och sedan även karln och gick och käkade husmanskost... Bra gjort är svenskt husman verkligen oslagbart! Karln fick sen stressa iväg och hämta storgrodan på dagis som dagen till ära (grillfest och allt) hade blivit målad som en katt! Mäkta stolt var han:) Tyvärr har jag ingen bild för lagom tills han blev hämtad hade han geggat ut det så pass att det mest var krigsmålning..

När karln senare drog till träningen bestämde jag mig föratt ta en lite längre promenad och handla med kidsen. Jätteskönt väder var det och Charlie var sanslöst medgörlig både på promenaden och i affären:) Lovely! Vi kollade på fjärilar och räknade lastbilar och aktade oss för mopeder..




Kidsen lekte lite efter hemkomsten (Fine, Charlie lekte och Sam dregglade på mattan), sen körde vi fredagsmys med fairtradevindrinkar ( obs! Vinet var helt Ok) och film:) Awesome helt enkelt!



Hörs!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0