Vad jag stör mig på just idag...Chris Medina

Chris Medina- What are words

Inte bara en otroligt kass och banal låt, utan också det mest överhypade budskapet i världshistorien. Jag kan grunddragen i historien (som de också måste nämna varje gång pisslåten spelas på radio), att hans fästmö tydligen var med i en olycka ett tag innan de skulle gifta sig och blev gravt hjärnskadad/handikappad? Varför är det en sån jäkla prestation? Om samma sak skulle hända min karl så att han inte skulle kunna klara sig själv är det väl självklart och då menar jag självklart att jag hjälper honom på alla sätt jag kan och han vill, han är ju fortfarande den person jag älskar och vill vara med. Skulle någon sen hylla mig för det så skulle jag undra hur fan de var funtade och vad de har för syn på livet och kärlek om de tycker att det är en sån uppoffring..

Skulle han däremot bli en grönsak som varken vet vad som är upp och ner eller fram och bak så spelar det ju ingen roll vad jag gör, han är ju ändå inte kvar då. Jag vet vad han skulle vilja att jag gjorde dock... Det enda humana och värdiga, att han skulle få somna in men det är ju liksom inget alternativ här. Han skulle aldrig vara tacksam eller stolt över att jag valde att sitta och dadda honom istället föratt gå vidare i mitt liv och han vet att jag känner exakt samma sak.

Amerikaners syn på värdighet och uppoffringar är i mina ögon inget eftersträvansvärt eller mänskligt.

Nu vill inte jag vara "elak" och förringa Chris Medina, för jag tror väl och hoppas att låten var uppriktig och inte ont menad, men om hans stackars fästmö nu är så pass klar i huvudet att hon förstår den här låten (jag vet som sagt inte skicket hon är i), så skulle inte jag direkt se den som någon hyllningslåt till mig om jag var hon, utan snarare att han själv hyllar vilken awesome människa han är som fortfarande stannar kvar och hur tacksam hon borde vara över det...

Nää, jag fattar fan inte syftet med skiten. Han hade kunnat skriva en kärlekslåt till henne utan att slänga in att det faktiskt är av obligation och att ett löfte är ett löfte....? Jävla USA-mupp
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0