Husdrömmar

Jag och karln är båda två riktiga drömmare...
Vi älskar att åka på roadtrips och kolla på drömkåkar i olika områden. Vi kan spatsera runt i olika kvarter bara föratt känna efter om det är en plats man skulle kunna trivas på. Förra veckan var vi på banken och startade upp ett riktigt sparkonto. Vi har även börjat fondspara (grejt timing va?). Men tanken är ju att vi ska kunna köpa ett boende iaf till Sam börjar i skolan, vilket är ett ganska realistiskt mål.

Det är ju också därför jag ska ta tag i skolan nu. Karln är ju utbildad och har fast inkomst, även om han också vill läsa vidare och få ut en magisterexamen om ett par år. Jag har dock ingen som helst aning om vad jag vill bli... Jag vet typ vad jag inte vill göra... allt det jag har jobbat med hittills ungefär.. Jag vill inte jobba inom vården, jag vill inte jobba inom förskolan, jag vill nog helst inte jobba så mycket med människor överhuvudtaget haha. Nåja, jag har något år av gymnasiestudier kvar innan jag behöver bestämma mig.

Men tillbaka till husdrömmarna. Jag var med min mamma på radhus visning idag. Kåken i sig var inte mycket att hänga i julgran, men efter vi hade tittat gick jag med kidsen till lekparken på området, en lekpark som jag själv lekte en del i som liten då mina kusiner växte upp i samma område och jag kände direkt att jag faktiskt själv skulle vilja bo där sen när det är dags att köpa... Så lugnt, så barnvänligt, så långt ifrån något jag någonsin skulle ha kunnat tänka mig innan jag fick barn.




Stor bra lekpark som Sam också gillade:)

Jaa... Man får se vart man hamnar i framtiden... både karriärmässigt och på boendefronten.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0