Dags å bli en sån där pluggerska...

Den 17 Oktober är det dags..
Då börjar jag mitt intensivpluggande så jag äntligen ska få mitt slutbetyg och gå på högskolan med alla andra nötter som tror att det automatiskt gör dem allmänbildade. När jag var yngre var jag en sån där "titeldyrkare". En persons ord vägre bra mycket tyngre om det låg en titel bakom, vare sig it made sense eller inte. Jag har med åren lärt mig att en person som läser pga av intresse och en genuin vilja att lära sig mer om världen och inte pga att det tillhör kurslitteratur oftast har mer att komma med. Därmed inte sagt att högskola skulle vara dåligt, självklart inte! Men prestigen och prettotänket som kan komma med studentlivet är helt klart fjantig på många sätt och vis. Ta bara de där "villkräkasochslånånpåkäften" fula sparkdräkterna som vissa envisas med att använda. Obehagligt...

Men iallafall! Jag ska under återstoden av min mammaledighet få ihop 650 gymnasiepoäng... Ovärt! Men men. På sätt och vis känns det skönt att få något vettigt att göra. Även om barnen kräver sin tid och man inte direkt har mycket tid till annat, så blir det här ändå något viktigt jag gör för min egen skull och det känns grymt:)



Kommentarer
Din bästa Katja / 2011-08-25 @ 22:00:05

Jag som både ska köpa overall och köra pretto-akademiker-jag är lite bättre än du-snacket.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0