Helguppdatering!

Vart tar dagarna vägen?

Kommer knappt ihåg vad som hänt i veckan, så vi skippar det..så..
På fredagen körde vi en lugn hemmakväll. Karln var ledig, så efter hans träning passade vi på att åka hem till hans bror föratt presentera kidsen för nytillskottet i familjen, deras fina lilla kusin som fått namnet Leoni <3.

Det bjöds på fika och vi gav födelsepresenter. Jag hade köpt en body som jag lät trycka upp en bild av Bon Jovi på, en av min svägerskas största idoler! En riktigt hårfager bild på honom som ung;) Vi hade också tillsammans med min mamma köpt ett babyalbum som jag tyckte var riktigt bra. Inget stereotypt fult rosa eller nåt sånt crap.

På lördagen var det full rulle från morgon till sen kväll.
Jag tog sovmorgon på bekostnad att resten av dagen blev ett stressmaraton, men himla trevlig ändå:) Jag började dagen med att gå och handla med nattens knut på huvudet, osminkad i mjukiskläder och obortade tänder. A sight for sour eyes fast tvärtom typ... Jag hade nämligen glömt att jag erbjudit mig att baka till kalaset vi skulle på senare på eftermiddagen. Ullis lilla Cornelia aka Colle fyllde 3 år! Så det var bara att bege sig ut och köpa ingredienser på morgonkvisten.
Det blev amerikanska muffins med vanilj/choklad/polka-smak. Gött måste jag säga.

Efter bakning och snabbfixtrixning var det off till kalas efter upp-plockning av min kusin Anna och kusinbarn Elliot på vägen. Kalaset var skitbra! Ullis bor ute på landet och vi körde utomhus kalas med korvgrillning, vindrickning för de som kunde (alltså inte jag :() och ungarna fick röja fritt. Prima måste jag säga:)



Kidsen får tårta efter grillningen.



Nöjd Charlie äter tårta.



Fina födelsedagsbarnet i mitten av tjejerna



Tummen upp för bra kalas där ungarna somnar i bilen på vägen hem så det blir tyst och harmoniskt några minuter;)

Senare på kvällen skjutsades Charlie över till svärmor för övernattning. Karln jobbade och jag hade bjudit över en gammal kompis på vin och skitsnack. Hur trevligt som helst och natten avslutades vid två.

I förmiddags var Thea med karl och tillhörande tre mysiga ungar på besök föratt spana in lillkatten "Hulda". Och resultat blev att kattfröken flyttar hem till dem när hon är avmaskad och uppgödd:) Så himla nöjd över att även denna lilla kisse kommer till ett bra hem och hon är så jäkla mysig så det borde gå toppenbra!



Hon och Sam kommer nog att sakna varandra dock ;) Lovilove
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0