Sen sist...

Förrgårdagen spenderades på beachen tillsammans med familjen+ min mor + sambons kompis som har en pöjk som är jämngammal med vår stora. Kidsen badade järnet och karln brände sig. Jag tycker att det är svårt att hitta schyssta badställen där man kan ligga nära stranden utan att bli kokt... och då bor jag liksom i mälarstaden... Inte för att mupparna som planerade den här staden hade alla chips i påsen när det gällde att utnyttja läget. Stadskärnan är byggd med en cirkel av vägar runtomkring, avskärmad från vattnet. Brilliant plan... Här är iaf. sötgöte nr 1 och 2 när de plaskdyker:)



Igår körde vi en liten oplanerad shoppingrunda och för första gången sen tidernas begynnelse...typ... var det vi päron som fick nya grejer! Det blev två par shorts åt mig ett par ceriserosa och ett par tråkgrå (jag hörde änglakörerna sjunga i provrummet när jag kunde klämma i mig iett par small på h&m) och en ny trackjacket åt karln. Storgrodan blev mutad med angrybirds på mammans mobil föratt hålla sig lugn. Praise Jebus för mobiltelefon och då särskilt smartphones. Charlie kunde navigera sin fasters i phone vid ett års ålder och sen var det kört. Ungen är tekniknörd deluxe. Det är bara att hoppas att det utvecklas åt Bill Gates hållet.

Idag blev det en långfärd till badplatsen på ängsö. Perfekt badställe för småbarn. Långgrunt och schysst badstrand. Nackdelen var att det inte fanns något snyggt att titta på... överhuvudtaget. Inget ögongodis till mamma Tina (se men inte röra) eller för karln heller iofs. Men däremot började vi Svenssondrömma om husvagnstripp dit nästa sommar och det skulle vara alldeles perfekt. Lagom avstånd från stan och hur mysigt som helst... Tror jag måste investera i matchande mysdressar till hela familjen för nästa år..;) Efter det fick jag känna mig duktig när jag åkte med gamla soffbordet till återbruket och sedan handlade tråkgrejer som spolarvätska och slipdukar på biltema. Själklart krävdes det en belöning till mig själv och det blev ett par dojor på rea som fångade mitt hjär... mina fötter..

I morgon natt är karln ledig! Woootwooot! Det vankas vitt vin, hångel och b-skräckis när ungarna somnat:) Lyx!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0